Když si my lidé něco pořizujeme, nechceme obvykle jen tak něco. Neakceptujeme často to první, co nám někdo strčí do ruky, chceme si vybrat to, co nám bude nejlépe vyhovovat. A protože máme na výběr, mohli bychom možná vybírat celou věčnost. Což ale samozřejmě nemůžeme, protože nemáme tolik času. A tak se hledají nejrůznější ‚zkratky‘, jak si výběr i při zachování jeho relevantnosti usnadnit.
Když si tedy něco vybíráme, volíme někdy podle obalu, což je ale spíše hloupé rozhodnutí. Protože se za líbivým obalem může snadno skrývat i něco, o co by nikdo soudný nestál. Někdy si pak vybíráme podle ceny, což už je relevantnější metoda výběru, jenže ani zde nemusíme zvolit přesně to, co bychom si chtěli pořídit.
A ti nejzodpovědnější z nás tedy volí podle toho, odkud to jim nabízené pochází. Volí podle země původu a firmy, podle toho, jaká pověst takového dodavatele provází. A aby se nemusely na obalech výrobků podobné informace složitě hledat mezi dalšími zde uvedenými údaji, zrodila se loga. Symboly, které slouží k tomu, aby si lidé spojili určité grafické symboly s určitými charakteristikami a aby tak už na první pohled věděli nebo aspoň tušili, zda se jim v konkrétním případě nabízí dokonalost nebo spíše něco pochyby vyvolávající.
Logo si prostě spojujeme v mysli s pověstí firmy, ke které se vztahuje, logo si spojujeme třeba i s vlastními zkušenostmi z dřívějška. A stačí pohled a hned víme. Často je hned po takovém pohledu jasné, co si někdo koupí a co ne.
A to znamená, že jsou loga důležitá věc. Že je nelze v žádném případě podceňovat. A když už si někdo logo pořizuje, měl by vsadit na někoho, kdo mu nabídne nespornou kvalitu. Tvorba loga Rokycany pak bývá právě takovou rozumnou volbou, na kterou se určitě vyplatí vsadit. Protože tady komukoliv vytvoří takové logo, které si veřejnost snadno zapamatuje a které bude věrně sloužit i nyní, i v budoucnu.