Vzdělávání ohledně zdraví

8. 2. 2020 0 Comments

Stejně jako v jiných kruzích i zde, tedy v oblasti zdraví a životního stylu, platí, že neustálé vzdělávání a chytání nových informací nám bude jedině k dobru. Člověk, jakožto druh zvídavý, má potřebu učit se. Pokud se ještě k tomu jedná o naše zdraví a tělo, měli bychom se na to obzvlášť zaměřit.
Cyklista, kolo, příroda
Diety
Diety a způsoby stravování obecně jsou téma samo o sobě. Každý chce mít samozřejmě postavu jako model z katalogu, a tak lidé vyhledávají nejrůznější způsoby, jak tohoto cíle dosáhnout s co nejmenší námahou. Pokud chcete shodit nějaká ta kila navíc, budete muset zapojit i nějakou dietu nebo aspoň jiný způsob stravování. Ne každý si totiž uvědomuje, že vyrýsované břišní svalstvo nepůjde udělat tak, že každý den bude potit krev v posilovně a potom si dá nálož tučného jídla. Právě proto bychom se měli zajít o způsoby stravování a diety obecně a následně je přizpůsobovat našemu tělu a učit se. Před pár lety byl trend tzv. sacharidových vln, kdy docházelo k postupnému snižování sacharidů ze dne na den (vlnění), tudíž výsledný efekt byl, že v posledním stádiu jste přijímaly jen bílkoviny. Dnes tu máme diety na podobném principu, zvané ketodiety. U nich dochází k vynechávání sacharidů a pojídání pouze čistých bílkovin nebo v malém množství. Výsledný efekt je takový, že člověk hubne tuk, ale svalová hmota v těle zůstává, jelikož je doplňována právě bílkovinami. Další trend poslední doby je tzv. přerušovaný půst. U něj zase dochází k rozprostření jídla do jednoho bloku za den, v druhém bloku dochází k hladovění. Za pár let nás sice překvapí další způsoby hubnutí, měli bychom se tedy o tyto metody zajímat.
Muž, posilovna, činky
Cvičení
Stejně jako u jídla, je důležité dbát i na to, jak cvičíme, jak se protahujeme a jak provádíme dané cviky v posilovně. Měli bychom znát naše tělo a s tím spojené správné provedení daných cviků. Může se stát, že člověk, který cvičí špatně si může přivodit i nějaké zranění. Dbejme také na správné protahování neboli strečink. Při zanedbání bychom si mohli z posilovny odnést třeba natažené svaly a to přece nechceme.